Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kaart : locatie van HO'ers in België?
08-25-2016, 09:19 PM
Bericht: #1
Kaart : locatie van HO'ers in België?
Ik was wat aan het zoeken naar huisonderwijzers in Frankrijk en ik kwam dit tegen:
http://parentconcept.com/homeschooling-france-map

Ik weet niet hoezeer huisonderwijzers gesteld zijn op hun privacy, maar misschien is het een goed idee om zo een kaart op te starten van huisonderwijsgezinnen in België. Je kan dan je locatie meedelen, je manier van thuisonderwijzen of de leeftijd van je kinderen....
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
08-25-2016, 10:04 PM
Bericht: #2
RE: Kaart : locatie van HO'ers in België?
Er was er ooit een van Vlaanderen en Nederland samen.
Maar de link die ik heb doet het niet meer.
(en aangezien dit het publieke gedeelte is van het forum, plaats ik de link hier niet)

Zelf ben ik niet geneigd om overheid en journalisten te veel prive informatie te geven tav huisonderwijs.
Reageren op dit bericht
08-25-2016, 10:19 PM
Bericht: #3
Tongue RE: Kaart : locatie van HO'ers in België?
(08-25-2016 10:04 PM)Admin1 schreef:  Er was er ooit een van Vlaanderen en Nederland samen.
(en aangezien dit het publieke gedeelte is van het forum, plaats ik de link hier niet)

Zelf ben ik niet geneigd om overheid en journalisten te veel prive informatie te geven tav huisonderwijs.

Ik kan je hierin wel volgen. In Frankrijk zal huisonderwijs dan ook meer ingeburgerd zijn dan hier! Oh ja, het was maar een voorstel.
Reageren op dit bericht
08-25-2016, 11:17 PM
Bericht: #4
(08-25-2016 10:19 PM)Marijke schreef:  Ik kan je hierin wel volgen. In Frankrijk zal huisonderwijs dan ook meer ingeburgerd zijn dan hier! Oh ja, het was maar een voorstel.

Dat weet ik zo niet. Van de informatie die ik vond is huisonderwijs daar wel mogelijk, maar veel moeilijker/ingewikkelder gedaan te krijgen dan hier. Frankrijk staat op ons lijstje van mogelijke landen om ooit naar te verhuizen, dus daarom dat ik me daar eens mee bezig gehouden heb LOL

Leslie
Mama van Myrddin (2004) en Pheolan (2006)
Wonderlijk Leven - Ons TO avontuur online :)
Reageren op dit bericht
08-26-2016, 07:38 AM
Bericht: #5
(08-25-2016 10:19 PM)Marijke schreef:  
(08-25-2016 10:04 PM)Admin1 schreef:  Er was er ooit een van Vlaanderen en Nederland samen.

Ik kan je hierin wel volgen. In Frankrijk zal huisonderwijs dan ook meer ingeburgerd zijn dan hier! Oh ja, het was maar een voorstel.

Vroeger,
toen wij net begonnen met TO, kon je aangeven of je 'op de lijst wilde'.
Indien je aangaf van wel, kreeg je medio november van het ministerie een lijst van adressen en namen toegestuurd.
Deze lijst werd ook aan studenten met eindwerken en journalisten gegeven die 'contact' zochten. Ik heb altijd aangegeven niet op de lijst te willen.
Maar volgens mij bestaat die lijst niet meer?
Internet is natuurlijk ingeburgerd geraakt Smile

En er was nog een internationale thuisonderwijs database.
Ik weet niet of ik die nog kan vinden.
Weet jij hem nog Leentje?
Reageren op dit bericht
08-26-2016, 10:39 AM
Bericht: #6
(08-26-2016 07:38 AM)Admin1 schreef:  En er was nog een internationale thuisonderwijs database.

OMG ... ik denk dat die ooit bij mijn favorieten stond van .... twee of drie pc's gelden Blush. Ik denk dat dat ooit gedeeld is via TO-BN of zo, da's dus bijna de HO préhistorie Wink. Was het deze , o.i.d.?
De Vlaamse HO-lijst bestaat ook niet meer denk ik, de vraag of je al dan niet aan die lijst wilde toegevoegd worden stond al een jaar of drie niet meer op de verklaring van huisonderwijs.

Maak er een fijne dag van,

Leentje
GezinsMAMAger & BINGELverantwoordelijke
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
08-26-2016, 10:50 AM
Bericht: #7
(08-26-2016 10:39 AM)Leentje schreef:  
(08-26-2016 07:38 AM)Admin1 schreef:  En er was nog een internationale thuisonderwijs database.

:piep: Ik denk dat die ooit bij mijn favorieten stond van .... twee of drie pc's gelden Blush. Ik denk dat dat ooit gedeeld is via TO-BN of zo, da's dus bijna de HO préhistorie Wink. Was het deze , o.i.d.?
De Vlaamse HO-lijst bestaat ook niet meer denk ik, de vraag of je al dan niet aan die lijst wilde toegevoegd worden stond al een jaar of drie niet meer op de verklaring van huisonderwijs.

Hij is nog van toen we 'stapvooruit-basis' heetten.
Dus inderdaad pre- prehistorie TO technisch gezien Wink

Misschien bestaat die site ook al niet meer....
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

[-]
Snel reactie plaatsen
Bericht
Typ hier uw reactie op deze discussie.

Afbeeldingsverificatie
Afbeeldingsverificatie
(niet-hoofdlettergevoelig)
Voer in het tekstvak hieronder de tekens in die op de afbeelding links te zien zijn. Dit proces wordt gebruikt om automatische plaatsing van berichten door computerscripts te voorkomen.

Ga naar locatie: