HuisonderwijsVlaanderen

Volledige versie: Verplichte medische testen
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180212_03352574

Iemand enig idee hoe ze die medische testen bij de huisonderwijs kinderen gaan willen afnemen?
Via een clb?
Of bij de huisarts?
Ik lees dit ook net. Ik denk zolang schoolkinderen de keuze hebben tussen clb en huisarts, huisonderwijskinderen dit ook hebben. Ik ben vooral benieuwd naar wanneer die scharniermomenten vallen, en wat die vrijheid tbv mentaal onderzoek gaat omhelzen.

Voor mij blijft een vraag hoe je een tiener wilt verplichten mee te werken in het kader van recht op privacy en integriteit van het eigen lichaam (en nu ook geest)...
Liesbet ik ben het volkomen met jou eens!
Is een medisch onderzoek voor schoolgaande kinderen eigenlijk verplicht?
Herinnering: dit is het publieke deel van het forum.
(02-12-2018 01:08 PM)Marijke schreef: [ -> ]Is een medisch onderzoek voor schoolgaande kinderen eigenlijk verplicht?

Ja maar je kan het ook door de eigen huisarts of pediater laten uitvoeren.
De informatie komt daarna alsnog bij het CLB terecht.
ok, dank je wel!
(02-12-2018 07:28 PM)Admin1 schreef: [ -> ]Herinnering: dit is het publieke deel van het forum.

O, bedankt !

Gast

<Beste Admin ik heb mijn wachtwoord vergeten en kan daardoor niet inloggen. Is het mogelijk om mij instructies door te sturen zodat ik mijn wachtwoord kan wijzigen? Groetjes Melahat
Koppelingen